Активне поширення використання електромобілів пояснюється високим степенем екологічності цієї техніки та відносно дешевшою заправкою. Далеко не всі користувачі мають бажання і можливості їздити для зарядки на муніципальну зарядну станцію. Саме тому почали застосовувати портативні або стаціонарні станції, які в останньому випадку встановлюють на спеціальну колону. Існують і інші вимоги до процесу зарядки електромобіля, особливо в домашніх умовах. Про них варто знати заради продовження служби електротехніки.
Швидка зарядка електромобіля вдома – це можливо
Перші електрокари могли заряджати не тільки на зарядних станціях загального користування, але й дома, від звичайної розетки. Такий процес займав досить багато часу, приблизно 12 годин і більше. Краща ситуація складалась при наявності трифазного джерела живлення, але й тут потрібно було чекати близько 8 годин.
Новіші моделі електрокарів відрізняються підвищеною потужністю. Саме тому виробники стали виготовляти зручні у використанні зарядні станції для електрокарів з покращеними характеристиками. Основні їх переваги:
- можна прилаштувати як всередині, так і зовні гаража;
- пропонуються в широкому діапазоні потужності (від 3,6 кВт до 22 кВт);
- деякі спеціальні зарядки вже через 20 хв своєї роботи заповнюють акумулятор живлення на 70-80%;
- при необхідності можна підібрати зарядки, які відновлюють роботу автомобіля від однієї або трьох фаз.
Окремі зарядні прилади розраховані одразу на кілька електрокарів. Це дає можливість економити на придбанні такої зарядної станції. Хоча для більшості зручності та наявності достатнього місця все ж вигідніше встановлювати декілька зарядних станцій. Таким чином можна запобігти утворенню черги до зарядки.
Особливості застосування зарядних станцій
Для організації зарядки екологічно безпечного транспорту застосовують таке зарядне обладнання: блок, станція, пункт і роз'єм. При цьому в зарядний блок може входити декілька станцій. Відповідно, в одну зарядну станцію входить декілька пунктів. А один зарядний пункт може вміщати кілька роз’ємів. При цьому, якщо один роз’єм уже активно використовується, то до другого в цей час не можна під'єднувати обладнання.
Звісно, приведена схема організації зарядки електрокарів підходить для міського планування. В багатьох європейських громадських осередках вже активно облаштовуються подібні місця зарядки екологічного транспорту. В приватних умовах може застосовуватись тільки найнижчий елемент організації місця зарядки – зарядний пункт з одним або двома роз’ємами. Зокрема часто користувачі вибирають та купляють переносну станцію або кабель для зарядки.